Omega Motor Kft.
Gépműhely szolgáltatás
Műhelyünkben elvégzünk minden egyedi és kisszériás gépmunkát, mely szükséges a szervizünk és kereskedelmi egységünk működésének zavartalan kiszolgálásához. Gépparkunk alkalmas egyedi és tuning alkatrészek nagypontosságú megmunkálására és legyártására. Néhány szolgáltatás, mely saját műhelyünkben készül:
– Hengerfúrás, honolás 2-4 ütemű soros, egyhengeres, v-motor blokk.
– Főtengelyjavítás 2-4 ütemű motorokhoz
– Autó, motorkerékpár hengerfej felújítás, szelepvezető csere, zicc csere, gyertyamenet-javítás, szelepfészek marás.
– Hüvelyezés 2-4 ütemű motorok
Egyéb egyedi kérésekkel fordulj bizalommal szakembereinkhez. Amennyiben lehetséges segítenek az általad elképzelt munkák kivitelezésében.
Főtengely-javítás, hengerfúrás, és egyéb gépmunkák helyben.
Esztergálás
Gépműhelyünkben elvégzünk minden olyan esztergálási munkát, mely hagyományos 1500 és 2000 mm-es csúcstávolságú esztergagépen kivitelezhető. Ha egyedi elképzelésed van, keresd szakembereinket, és mi megvalósítjuk.
Főtengelyjavítás
Főtengelyjavítás 2 és 4 ütemű motorokhoz. A felújítás két fő csoportra osztható:
– A régi hajtókar teljes felújítása: új alsó csapszeg készítés , új tűgörgős csapágy csere , hajtókar furatköszörülé , vagy hajtókar alsófurat perselyezés.
– Új hajtókar szett csere : mely tartalmazza a hajtókart , alsó-felső tűgörgős kosarat, alsó csapszeget ,hézagoló lemezeket. Ezután a készre szerelt főtengelyeket nagy figyelmet és gyakorlatot igénylő (centrírozás), egytengelyűség beállítása követi.
Hengerfej felújítás
2011-től a hengerfej felújítás terén, egy jelentős fejlesztést hajtottunk végre. A korábbi hengerfej megmunkáló eszközünket egy SERDI 3.0 Millenium francia gépre cseréltük. Az új gép 3 légpárnás központosító rendszerének köszönhetően ,az elvégzett szelepfészek marás “szelepülék” pontossága teljesíti a mai kor elvárásait. Ezzel egyidejűleg lehetővé vált a hengerfejek szelepfészkeinek egyedi formára és méretre történő elkészítése.
Hengerfej felújítás alkalmával a következő munkákat tudjuk elvégezni !
Szelepfészek marás, Szelepfészek csere “zicc , szelepülék”, Szelepszárvezető csere, Szelepszárvezető gyártás (egyedi), Repedések, valamint égéstér károsodás hegesztése, Előkamra csere, Síkköszörülés, Mosás,tisztítás -Marwis24 zárt rendszerű technológiával, Homok és gyöngyszórás, Gyertyamenet javítás M10x1 M10x1,25 M12x1,25 M14x1,25 Time-Sert technológia, Menetjavítás M6 M7x1 M8x1 M8x1,25 Time-Sert technológia, Szelephézag állítás, csavaros és lapkás kivitel
Beszakadt izzítógyertya kiszedés M8x1 M10x1 M10x1.25 méretben. Akár a hengerfej leszerelése nélkül is, Szelep köszörülés, Teljes készre szerelés, Hengerfej és motorblokk nyomáspróbálása, melegvizes technológiával! Új!
Titán szelepes motorkerékpárok hengerfej felújítása ,acél szelepesre.
Hengerfúrás hónolás
Hengerfúrás 2-4 ütemű motorokhoz.
Hengerfúrás A belső égésű motorok üzem közben kopnak.
Az egyik legigényesebb feladat a henger furatainak javítása. A futófelületének anyaga általában szürkeöntvény, grafitos szerkezettel.
A hengerek belső felületét felfúrással lehet javítani, melynek feltétele a megfelelő túlméretes dugattyú kereskedelemben való beszerezhetősége! Általában a gyártók 0,25-2,00mm túlméretben készítik a termékeiket. Természetesen vannak kivételek – extra túlméret, „Big- Bore” -, de ezek csak korlátozott típusokhoz készülnek, főleg teljesítménynövelés céljából. A hengerek fúrásánál a kész méretet mindig a dugattyúhoz kell elkészíteni, mivel a dugattyú hő tágulása adja meg az illesztési hézagot. A henger javítását két lépésben végezzük. Az első lépés a henger felfúrása (nagyolás), a második a henger hónolása (simítás), ami a henger felületét rendezi el. Munkánk minőségére garancia a felhasznált minőségi anyagok és a több mint 40 éves hengerfúrási tapasztalat, valamint munkatársaink kiváló szakmai hozzáértése.
Hüvelyezés
Általában a következő okok miatt alkalmazzuk a henger újra hüvelyezését. Természetesen számos más oka is lehet, de most csak a legfontosabbakat említjük meg:
– Ha az eredeti hengerpersely a túl sok javítófúrás miatt nem javítható tovább, akkor alkalmazzuk az újra hüvelyezést , melyet alapméretre célszerű visszaállítani.
– Ha az eredeti hengerpersely olyan súlyosan károsodik – pl. gyűrűtörés, hajtókar szakadás, dugótörés -, aminek következtében darabok válhatnak ki a hüvelyből
– Ha az eredeti hengerfurat bevonattal készült – kerámia, nicasil, LFC – és természetes kopásból, vagy mechanikus sérülésből adódóan tovább nem használható.
– „Big- Bore” extra cm3 növelés elérése miatt a hengertömb felfúrása után új hüvelyt alkalmazunk.
A hengerpersely (hüvely) normál esetben öntvény anyagból készülnek, megfelelő ötvözők alkalmazásával. A négyütemű motor hengerperselyei viszonylag egyszerűen elkészíthetők, ellenben a kétütemű motor ablakkal ellátott – résvezérléses – hengerperselyeinél. A piacon forgalomban lévő gyártók közül előnyben részesítjük a Los Angeles Sleeves, az Advenced Sleeves valamint a Prox gyártók profi megmunkálású és anyagminőségű termékeit. Sajnos ezen neves gyártók termékkínálata nem terjed ki minden motorgyártó összes típusára, ezért ilyenkor a hüvelyeket mi készítjük el hazai anyagok felhasználásával. A bevonatos hengerek újra hüvelyezésénél külön gondot kell fordítani a megfelelő dugattyú és gyűrű alkalmazására. Az öntvény és a bevonatos hengereknél a dugattyúgyűrűk anyaga alapvetően eltér egymástól, és a két típus nem cserélhető fel egymással!
Köszörülés
Műhelyünkben a következő köszörüléssel kapcsolatos munkákat tudjuk elvégezni.
– Síkköszörülés.
– Palástköszörülés.
– Furatköszörülés.
– Szelepköszörülés.
Marás
Gépműhelyünkben különböző kis szériás marási munkákat is elvégzünk. Többek között, horony marások, sík marások , lapolások és más egyéb marási feladat elvégzését vállaljuk.